Muziek


11 Tips voor een volle dansvloer!

Een volle dansvloer op jullie trouwfeest, personeelsfeest, fuif, verjaardagsfeest of event?

Enkele vrijblijvende tips.

1. Sta zelf op de dansvloer

De allerbeste tip!

 

Kom zelf op de dansvloer.

De genodigden komen voor jullie, als jullie op de dansvloer staan dan trekt dit aan en loopt de dansvloer vol.

2. De juiste Dj voor uw evenement

De Dj maakt het feest , boek de juiste Dj voor uw event, boek Dj Team Studio Uno

“Dj” is breed te omschrijven, een uur hitjes draaien lukt velen, een hele avond genodigden van verschillende leeftijden entertainen, vraagt ervaring en inzicht.

Onze ervaren professionele Allround Dj’s zijn hiervoor de beste keuze.

3. Verlichting

Zorg voor de juiste verlichting.

Wij bekijken de algemene verlichting van de zaal, zo weten we welke lichten uit kunnen of gedimd kunnen worden.  Te donker is niet leuk, te veel licht ook niet. 

Een imposante luster boven de dansvloer is misschien mooi maar als het licht niet gedimd kan worden dan zorgt dit niet voor de juiste sfeer.

Laat onze verlichting z’n werk doen, die is ervoor gemaakt.

Uplighters langs de muren kunnen ook een meerwaarde zijn.  Uiteraard kan u hiervoor bij ons terecht.

4. Dansvloer

Beter een kleine dansvloer waar het gezellig is dan een grote vlakte waar je moederziel alleen staat.

Om de dansvloer te verkleinen kan je bijvoorbeeld enkele staantafels rond de dansvloer zetten.

Kies ook om het dansen zo centraal mogelijk te laten plaatsvinden. 

5. Verplicht gebruik geluidsinstallatie van de zaal

Vele zalen verplichten de Dj zijn Dj booth aan te sluiten aan de geluidsinstallatie van de zaal.

Het voordeel is dat de luidsprekers dan gewoonijk mooi weggewerkt zijn en dat de klank meestal goed verdeeld is.

Het grote nadeel is dat in vele gevallen deze overdreven gelimiteerd is en de dj het algemeen volume niet in de hand heeft.

In sommige zaken is het maximum geluidsvolume gelimiteerd tot 85 – 90 db.

Om volledig los te gaan op een dansfeest is dit niet voldoende!

De muziek moet niet luid staan, maar je hebt wel een bepaald volume nodig om de genodigden te laten dansen.

Kort samengevat, een groep van 100 genodigden babbelen luider dan de muziek, gevolg is weinig ambiance.

Iedereen kijkt naar de dj maar hij kan er ook niets aan doen.

Als de geluidsinstallatie van de zaal verplicht te gebruiken is dan is dit niet altijd een nadeel maar vraag zeker referenties na. (vrienden, internet, kennissen, ...)

Een geluidsinstallatie testen in een lege zaal is geen referentie.

Er zijn natuurlijk ook locaties waar zeer goede geluidsinstallaties aanwezig zijn.

6. Tafelindeling

Veel respect voor de grootouders en ouderen, maar zet ze niet op de eerste rij vlak bij de luidsprekers.
Zo zorg je ervoor dat ze niet moeten vragen om de muziek stiller te zetten omdat ze te dicht bij de speakers zitten.  Het is een beter idee om de tafels met de wat jongere genodigden vooraan te zetten.

7. De Dj-booth ten opzichte van de bar

Plaats ze niet te ver uiteen.

Niet voor ons, maar meestal zien we de heren vlot

richting toog gaan en de dames naar de dansvloer.

Zet ze kort bijeen en je hebt een top feest.

Wij zijn graag benaderbaar en onderdeel van het feest dus graag de Dj booth niet in een verborgen hoek of moeilijk toegankelijke plaats.

8. Smartphone versus dansvloer

“No mobiles on the dancefloor it kills the vibe and make you look pretty stupid” klinkt hard maar er zit waarheid in. Wij zien regelmatig mensen stil staan op de dansvloer en hun social media, mails, enz. checken, als je het ons vraagt, niet echt het moment. 
Of nonkel Jef die volledig losgaat op “Don’t stop till you get enough” van Michael Jackson, iedereen verschiet en spontaan komen de smartphones boven om dit te filmen.

Gevolg, 10 seconden later staat hij stil en gaat hij terug naar zijn plaats.

Nonkel Jef is dokter en wil niet dat z’n moves online gaan, spijtig want dit had het feest een extra boost gegeven.

Je kunt smartphones niet verbieden en jullie kunnen niet beslissen wie z’n smartphone bovenhaalt, maar het voorbeeld is wel duidelijk.

9. Wanneer openingsdans?

Je doet dit best nadat alle andere zaken gebeurd zijn.

Dus na alle speechen, sketchen, de gezellige rondgang met babbel aan iedere tafel en dergelijke. 

De openingsdans voor de taart is geen goed idee, je dansvloer loop helemaal vol om deze een uur later volledig te laten ontruimen voor de taarttoestanden.

Wij raden daarom uit ervaring aan om de taart voor de openingsdans te laten komen.

10. Rookruimte

Wij willen de rokers niet benadelen, maar zet geen extra zetels of verwarmers buiten, hoe meer personen buiten, hoe minder volk op de dansvloer.

Te gezellige rookruimtes zijn killing.

Even een adempauze en een sigaretje moet natuurlijk kunnen, maar het is geen hangplek van de avond.

Bespreek dit met de uitbater van de zaal  wellicht kan hij het minder "leuk" maken.

11. Foto Booth

Zet de foto booth aan de zijkant of centraal in de zaal waar er gedanst wordt.

De genodigden doen daar altijd zot en dit zorgt voor extra sfeer, je kan proberen het te combineren met de dansvloer.

Als de foto booth volledig weg van de dansvloer of uit de zaal staat, heb je geregeld heel wat volk weg van de dansvloer.

Pal naast de Dj-booth is geen goed idee, een fel overbelichte dansvloer is een lege dansvloer.